1 Ekim 2011 Cumartesi

ACILI BİBER TURŞUSU

            Evvveeeeettt ilk turşu denememden sonra buda ikinci turşu denemem oldu..henüz açmadım turşumu ama görüntüleri beni biran önce aç ve ye dedirtecek kadar güzel görünüyorlar:) Malesefki kışa kadar açmayıda düşünmüyorum malum turşu denilince akla kış hazırlıkları geliyor ama benim turşularım malesef kışı göremiyorlar oda işin ayrı bir boyutu:)yemeklerin yanında turşu yemesi çok lezzetli oluyor hatta ben aralardada çerez niyetine ağzına atanlardanım:)diyorum ya benim turşularım kışı göremiyorlar diye boşunamı diyorum:)tuz ve ekşi ne güzel bir uyum öyle kıtır eşliğinde tazecik sebzeler:)neyse hadi tarife geçelim:

MALZEMELER:

Bir kilo top biber
Beş diş sarımsak
Beş bardak temiz su
Bir bardak sirke
Üç yemek kaşığı kaya tuzu
Bir tatlı kaşığı limon tuzu

YAPILIŞI:

         Biberlerimizin saplarını bıçakla kesiyoruz ve yine uç kısımlarınıda bıçakla çiziyoruz. Turşu kurcağımız kavanozumuza önce kabuklarını soyduğumuz sarımsaklarımızı daha sonrada top biberlerimizi elimizle hafif bastırarak koyuyoruz.derin bir kapta turşu suyumuzu hazırlıyoruz.Suyu sirkeyi kaya tuzunu ve limon tuzunu karıştırarak eritiyoruz..biberlerimizin üstüne döküyoruz ve kapağını hiç hava almıcak şekilde sıkıca kapatıyoruz..Afiyet olsun


çiğdem

Hiç yorum yok: