6 Eylül 2011 Salı

FINDIKLI KAKAOLU KEK


Canımın içi kuzenlerim dün bana misafirliğe geldiler.Hoş gerçi misafir kelimesi biraz abartı oldu, nede olsa geniş ailem onlar benim :) aklımdan uydurduğum kekimi yapmaya karar verdim kuzenlerimde ben de çok beğendik, damak tadına düşkün oluşları size rahatlıkla bu tarifi önermemi sağladı..

MALZEMELER:

üç adet yumurta
bir buçuk bardak toz şeker
bir bardak süt
yarım bardak ayçiçek yağı
bir avuç dolusu fındık
iki tatlı kaşığı kakao
bir paket kabartma tozu
bir paket vanilya
alabildiği kadar un
       
YAPILIŞI:

Yumurtayla şekeri rengi değişinceye kadar çırpıyoruz daha sonra geri kalan bütün malzemeleri ekleyip tekrar çırpıyoruz en son unla karıştırdığımız kabartma tozunuda ekliyoruz ve sonkez yine çırpıyoruz çataldan döktüğümüz zaman akışkan bir hamur olması lazım.margarinle yağlayıp unladığımız kek kalıbına döküyoruz hamuruzu ve 180 derece fırında en az 40 dakika kadar pişiriyoruz (benim fırınım herşeyi çok geç pişirdiği için ben daha fazla pişiriyorum sizde fırınınıza göre pişme süresini ayarlayabilirsiniz)  iyice piştiğinden emin olduktan sonra fırından çıkartıyoruz ve dilimleyerek servis ediyoruz..

Afiyet olsun..


çiğdem

4 yorum:

Adsız dedi ki...

canım benim evet biz bir geniş aileyiz :) Allahım ayrımasın. ellerine sağlık bayılarak yedik hepsini :)

çiğdem dedi ki...

afiyet bal olsun canımın içi:)

Tuğba dedi ki...

Bunların hepsi benim için yapılmıştı abla üstüne alma =))
Şekerim tekrar tekrar ellerine sağlık.Ne kadar güzel oldukları senin elinden çıktıklarından mıdır yoksa birlikte olduğumuz her an olduğu gibi o günün de güzelliğinin bu leziz mi leziz tatlara yansıması mıdır bilemedim =) Ama bi şey var ki gerçekliği yadsınamaz;her şey çok ama çok lezzetliydi..Ben ki tabağımı silip süpürdüm ya, heyytt be =)

çiğdem dedi ki...

canım benim ya yüzü gibi gönlüde güzel tubam benim:)keşke vaktim olsaydıda daha neler neler yapabilseydim size..afiyet şeker bal olsun canımmm:)