6 Eylül 2011 Salı

YUMUŞAK POĞAÇA

Poğaçayı yumuşak sevenlerdenim ama mayalanması hem vaktimi alıyo hem de biraz uğraştırıyordu diye uzun zamandır yapamıyordum. Heleki bebişim olduktan sonraki ilk sıralar hamur işleri yapmak benim için hayal gibi bir şeydi. Bu yüzden pratik ve kolay tariflere yönelmek zorunda kaldım hiçte pişman olmadım:)) az konuşmak , çok iş yapmak diyorum ve tarifime geçiyorum:))

MALZEMELER:

bir adet yumurta
bir su bardağı yoğurt
yarım su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
bir paket dr.otker instant maya
bir tatlı kaşığından biraz az tuz
iç harcı için beyaz peynir ve dere otu
üstü içinde susam ve çörek otu
                 
  YAPILIŞI:

yumurtamızın beyazını hamurumuzun içine sarısını dışına sürmek için ayırıyoruz..unumuzla instant toz mayamızı karıştırıyoruz ve bütün malzemelerimizi harmanlayarak yoğurmaya başlıyoruz. yoğurma işlemimiz bittikten sonra  hamurumuzu bir saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz bu süre hamur için yeterli oluyor..kabaran hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde toplar alıp içine peynirli harcımızı koyup yuvarlayıp tepsiye diziyoruz. en son yumurta sarısını ve susamınıda ekleyip 180 derece fırında pişirmeye başlıyoruz..üzerleri kızarınca fırından çıkarıp servis tabağına alıyoruz (ben servis tabağına almadan önce beş dakika kadar ağzı kapalı saklama kabımda beklettim daha yumuşak sevenler için) afiyetle yiyin..


çiğdem

1 yorum:

çiğdem dedi ki...

canım sen iste ben zevkle yapayım sana yeterki iste:)afiyettttt olsun