7 Eylül 2011 Çarşamba

KARIŞIK TURŞU

 hazır turşuları hiç sevmiyorum ve yiyemiyorum ama el turşularına bayılıyorum, malesefki turşu yapmayıda pek bilmediğimden dolayı yapmak bir türlü kısmet olmamıştı, taki geçen ay yapanlardan ne eksiğim var diyene kadar:)tüm cesaretimi toplayarak turşu yapmaya karar verdim ve ortaya kendimi bile şaşırtan sonuçla karşılaştım, turşularım gayet tadında tuzunda olmuşlardı:)ilk olarak klasik olsun dedim ve karışık turşu kurdum ama önümüzdeki hafta salatalık ve fasülye turşusunu deniyicem:)sizlerlede tekrardan paylaşıcam inşallah..


             malzeme listesini tek tek vermeye gerek görmüyorum çünkü miktar belirtmek çok zor..salatalık, beyaz lahana, köy biberi, top biber ve uzun acı biber ,kırmızı biber, yeşil domates,sarımsak bir avuç nohut..üç şişe kurdum ve üçündede aynı malzemeleri kullandım..

            kavanozumuzun en altına beş diş sarımsak ve bir avuç nohutumuzu koyuyoruz. daha sonra tüm malzemelerimizi kavonozumuza elimizle sıkıca bastırarak hiç yer kalmıyacak şekilde karışık olarak dolduruyoruz..

             bir yandan da turşu suyumuzu hazırlamaya başlayalım..beş bardak suya dört yemek kaşığı kaya tuzu ve bir su bardağı üzüm sirkesi ilave ederek tuzumuzu karıştıra karıştıra iyice eritiyoruz (dilerseniz turşu suyunuzu aynı ölçülerden daha fazlada hazırlayabilirsiniz ben ölçü vermek maksatlı bir litre suyu baz aldım)..hazır duruma gelen turşu suyumuzu kavanoza bastırdığımız sebzelerimizin üzerine döküyoruz tam üstüne çıkana kadar..en üstünede maydanoz koyup kavanozumuzun kapağını hiç hava almıcak şekilde sıkıca kapatıyoruz..

            on beş gün kapağını hiç açmadan bekletiyoruz ve hazır duruma gelen turşumuzu yemeklerimizin yanında afiyetle tüketiyoruz..
          

çiğdem

Hiç yorum yok: