1 Ekim 2011 Cumartesi

KIYMALI DOMATES SOSLU SPAGETTİ


               Uzun zamandan beri evde spagetti yapmadığımı farkettim ve geçenlerde yapmaya karar verdim.Genellikle salçalı et suyundan yapmayı tercih ederdim ama bu sefer bir değişiklik yapmak istedim ve kıymalı ve domatesli yapmakta karar kıldım. Makarnayı hangi şekle koyarsanız koyun neyli yaparsanız yapın sonuç bana göre hep aynı ve lezzetli..Nedenmi çünkü makarnayı çok seviyorum ve benim gibi makarna severler için klasik ama güzel bir tarif..

MALZEMELER:

Bir paket spagetti makarna
200 gr kıyma
Üç adet domates
Bir adet soğan
Yarım çay bardağı sıvıyağ
tuz pul biber ve karabiber

YAPILIŞI:

           Tenceremizin yarısına kadar su dolduruyoruz ve spagettilerimizi on dakika kadar haşlıyoruz..Haşlanan spagettilerimizi süzgeçle süzüyoruz..Yarım çay bardağı sıvıyağımızda kıymamızı ve küçük küçük doğradığımız soğanlarımızı kavuruyoruz.Kabuklarını soyduktan sonra küçük küpler şeklinde doğradığımız domateslerimizide kavrulan kıymamıza ekliyoruz ve son olarakta tuz ve baharatlarınıda ilave ettikten sonra beş dakika kadar pişiriyoruz..servis tabağına önce spagettimizi daha sonrada kavurduğumuz kıymalı domatesli sosumuzdan dökerek serviz ediyoruz ..Afiyet olsun..


çiğdem

Hiç yorum yok: